1e maand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bart Eijken - WaarBenJij.nu 1e maand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bart Eijken - WaarBenJij.nu

1e maand

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 December 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo'tjes daar zijn we weer. Time flies when you're having fun. Ondertussen alweer een maand aan t werk hier en het begint te wennen. Dagelijks werken en daarnaast een druk avondprogramma hebben eist toch wel z'n tol. Op mijn stage ben ik ondertussen aardig ingewerkt en weet ik mijn standaardtaken nu, waardoor ik redelijk individueel kan werken. Mijn taken zijn uitvoerend en controlerend. Dagelijks moeten refunds aan klanten gecontroleerd worden of het goede bedrag naar de juiste klant wordt overgemaakt. Verder ben ik verantwoordelijk voor betalingen aan partners (Partners van Groupon zijn de bedrijven die de producten via Groupon aanbieden). Elke maandag, woensdag en vrijdag worden deze betalingen gedaan, verder moet ik deze betalingen ook inboeken in het boekhoudsysteem en moet er elke week gecontroleerd worden of het boekhoudsysteem klopt met de werkelijke data. Verder ben ik ook druk bezig met bijhouden van redemptions. Dit zal ik verder niet in detail uitleggen, omdat het vrij ingewikkeld is als je niet weet hoe Groupon werkt. Laatst heb ik ook een klein project voor Groupon Madrid gekregen. Op dit moment is er een verschil van 176 miljoen rand (ongeveer 1,2 miljoen euro) in het systeem wat opgelost moet worden. Ik moet door middel van een excelbestand en een gedownload bestand uit het systeem dit verschil zien te vinden en op te lossen. Het is fijn om zo'n project te hebben omdat ik dan tussendoor als ik niks te doen heb hier aan kan werken.
Kortom: Ik ben heel veel met verschillende systemen aan t werk en met excel. Hierdoor leer ik hoe verschillende processen in praktijk werken en wat voor invloed deze processen op elkaar hebben. Daarnaast gaat m'n engels ook met stappen vooruit, omdat je het dagelijks spreekt en er daardoor gewend aan raakt.

Verder is het leven hier ongelooflijk lekker, je verveelt je nooit. Het weer is goed hier. Kaapstad is een stad waar altijd wat gebeurd, soms minder leuk. Laatst een verhaal van een vriendin gehoord dat een bekende van haar was overvallen met een pistool. Dit soort verhalen maken het toch wel spannend om hier te leven, maar tot nu toe gaat het prima. 'S avonds na stage ga ik vaak naar lions head om de sunset te kijken of ga ik een potje poolen. Als nederlander kan je leven als een koning hier, uit eten gaan is even duur als thuis koken, waardoor ik pas 1 keer heb gekookt en er ondertussen al wel wat kilo's bij zijn gekomen. Achjaa, boeie. Dit weekend ga ik surfen en een wijntour doen in een van de mooiste wijngebieden van de wereld. Ik zal over een aantal weken weer een nieuw blog plaatsen.

Geluk en jullie ook succes met je stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2016

Week 8 & 9

05 Januari 2016

Week 5,6 & 7

18 December 2015

1e maand

27 November 2015

2e stageweek

22 November 2015

Eerste 2 weken in Kaapstad
Bart

Actief sinds 22 Nov. 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 2147

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

22 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: